Medlemmers nyttige hjemmesider

Laketours - for dig der elsker natur og historie

Nu kan du deltage i guidede cykelture i hele nærområdet.

Tidligere journalist John Mynderup arrangerer nu cykelture for historie- og naturelskere. Turene går langs Mølleåen og tæt på eller rundt om Bastrup Sø, Farum Sø, Furesø, Vejlesø, Bagsværd Sø og Lyngby Sø. Du kan også cykle på Flyvestation Værløse og komme rundt om Søndersø m.v. Vi kører stille og roligt. Nyder naturen og hører historier. Alt sammen gratis!

Gå på opdagelse på og læs mere om turene og se skønne billeder på www.laketours.dk

Ussing og Co. har opskriften på en god fest

Lise Ussing laver mad på en Original American Barbecue - amerikansk grill til 50 - 500 personer, hvad enten man holder fest i haven, på stranden, i gården eller hvor man har lyst!

Der er tale om ægte Barbecue med oksefilet, spareribs og anden grill-mad. Lise leverede også hele menuen inkl barbecue til den store 75-års jubilæumsfest i grundejerforeningen i februar 2013 - iført termobukser under kokkeuniformen - for der var frost og sne udenfor. Det var fantastisk mad - lækkert, delikat, gennemtænkt og særdeles originalt.

Læs mere på hjemmesiden: http://www.ussing.dk

Tivoli Hallen laver mad som vor mormor lavede det

Tivoli Hallen er kendt for uhyre høj kvalitet og serverer danske egnsretter med et nutidigt og velanrettet tvist. Restauranten har eksisteret som sådan og med samme navn i hvert fald siden 1912. Restauranten ejes og drives i dag af Helle Vogt, der lægger vægt på, at alt laves fra grunden, men samtidigt til fornuftige priser og at betjening og service skal være i verdensklasse.

Forkostrestauranten har nu også udeservering på det fine brede arel, der er blevet inddraget, da Vester Voldgade blev smallet ind, og restauranten har endvidere også aftenåbent.

Ønsker man en gedigen dansk, klassisk oplevelse, man kan betale, så er Tivoli Hallen et af Københavns fineste steder. Her bliver man simpelthen glad af mad.

Læs mere på: http://www.tivolihallen.dk/

Vaffelbageriet i Tivoli laver kager så englene synger

Vaffelbageriet i Tivoli ejes og drives af fjerde generation, nemlig Knud og Benedikte Krætzmer fra Kirke Værløse. Vaffelbageriet blev etableret i en lille bod midt i sæsonen 1906 af Agnes Krætzmer og manden Oskar Krætzmer. Men allerede i 1908 fik Vaffelbageriet sit eget hus og en fast plads i Tivolis "Muntre Hjørne" ved siden af koncertsalen.

Med årene er det lille vaffelbageri vokset til både at sælge kager, isanretninger, vafler, Ice Cream Soda og andet; det er stadig isen, der er nerven i foretagendet, der tæller omkring 50 ansatte. Men det skal nævnes, at Vaffelbageriet er et af de få steder, hvor man kan indtage uovertruffene klassiske kager som romkage, der ifølge Benedikte Krætzmer bla. smager så fremragende på grund af rommens kvalitet og dens alkoholprocent på 60 %. Romkagerne i Vaffelbageriet er alene årsag nok til at gå i Tivoli, for de fås simpelthen ikke bedre.

Læs mere her: http://politiken.dk/ibyen/cafeer/3995/vaffelbageriet