Årets damefrokoster

Den årlige og traditionsrige damefrokost finder i år sted lørdag den 11. maj kl. 15 på Den Gamle Skole. Same procedure as last year.
Damefrokosten i Kirke Værløse og Omegns Husmoderforening lørdag den 12. maj blev en sprudlende, festlig og fornøjelig fejring af foreningens 75 års jubilæum. Som absolut nødvendig køkkenpige og hårdtarbejdende hjælper i køkkenet havde en frivillig i øvrigt meldt sig - en mand med brune overarme og nystrøget, rent forklæde. Han klarede det med bravour og som - en mand. Efter velvoksne velkomstdrinks i form af lyserød Lambrusco bød damefrokosten på en overdådig og bugnende buffet med lækre retter leveret af hver enkelt af de deltagende kvinder, som alle havde gjort sig fantastisk umage, masser af bobler, vin, øl, dessertvin samt chokolader og som traditionen efterhånden foreskriver vidunderlige Pavlova dessertkager til kaffen. De feststemte damer holdt sig ikke tilbage og der blev derfor spist godt - når der er fest, så lad der være fest. Og så var der jo ingen mænd med, der kunne bevidne indtaget af mad og drikke. Kvinder kan skam godt gå til den. Hvis nogen ellers skulle være i tvivl. Og promiller og høje stiletter har altid gået godt i spænd. Som intermezzo optrådte super veloplagte Mads Westfall og Lars Grand med kendte sange fra det lidt ældre bagkatalog, herunder fra Kim Larsens hånd, og der blev sunget med, så tårerne trillede. De gutter ka' bare deres kram og fik lynhurtigt charmeret alle tilstedeværende, så ikke et øje var tørt. Adskillige af de feststemte kvinder blev hentet af deres mænd, hvilket var pænt gjort, og nok også fornuftigt det mousserende humør taget med i betragtning.
Damefrokosten på Den Gamle Skole i Kirke Værløse lørdag den 6. maj 2017 var en stor succes, alle talte med alle og nye kontakter blev skabt. Stor tak til alle jer, der deltog og bidragede til at gøre dagen sjov, festlig og dejlig. Se flere billeder på https://www.facebook.com/KirkeVaerloseOmegnsHusmoderforening/
Damefrokosten lørdag den 7. maj 2016 blev en forrygende succes takket være de feststemte deltagere, deres medbragte lækre retter til buffeten og ikke mindst Elvis, aka Erling Birkeholm, der virkeligt gav et uforligneligt show tæt på verdenskæasse. Læs mere på husmoderforeningens Facebook-side, hvor der også er uploaded mange flere fotos.
Husmoderforeningens årlige damefrokost lørdag den 2. maj 2015 blev beriget med et topprofessionelt og meget festligt indslag af Scarletta Jackson, der optrådte med sang og fejende fantastisk optræden, så ikke et øje var tørt. Det var i ordets bogstavelige forstand stort! Se flere fotos under fanen 'Damefrokosten 2015'.
Damefrokosten den 10. maj 2014 var lige så kæmpestor som i 2013 og var en forrygende, festlig succes.
Husmoderforeningen fejrede sit 70-års jubilæum lørdag den 11. maj 2013 med et brag af en fest i form af en damefrokost og med deltagelse af kvinder i alderen fra 26 år til 88 år. Foto: Tali Piontek.

| Svar

Nyeste kommentarer

23.06 | 10:53

Husmoderforeningen er ikke et mad- eller et opskriftsunivers. Det er en hjemmeside for foreningens aktiviteter.

13.06 | 08:40

Jeg mangler lidt saft i det der står ovenover. Jeg syntes ikke der står nok om det jeg søger efter. Jeg syntes det er ærgerligt fordi det er en madhjemmeside

29.11 | 20:51

Alle kan blive medlemmer, så du er velkommen.

26.11 | 21:33

Hej
Jeg hedder Andreas og vil høre, om det også er muligt at være medlem selvom jeg er en mand?