Damefrokosten lørdag 10. maj 2014

Damefrosten den 10. maj var en stor succes for sjældent er der blevet grinet og snakket så meget i så mange timer.

Damefrokost med én herre

Damefrokosten i Kirke Værløse og Omegns Husmoderforening lørdag den 10. maj blev en kæmpesucces og en forrygende festlig dag med deltagelse af to dusin damer i alle aldre samt en enkelt herre, der var hyret til lejligheden og havde fået tjansen med at agere discjockey for selskabet samt at spille greatest hits fra det internationale melodi grand prix’ bagkatalog.

Buffeten bestod af de fineste og bedste retter, som hver af de deltagende damer medbragte til damefrokosten. Og man må sandelig sige, at kreativiteten var i top ligesom der ikke var sparet på noget. Der var vidunderlig ovnstegt lammekølle, nye kartofler fra Rokkedyssegård, linemuslinger på en bund af grønt, hjemmelavet karrysalat, rejesalat, fyldte tomater, melonsalat, tun, sild, røget laks, et kæmpeudvalg af fine økologiske oste og Pavlova – marengskage med flødekum, kiwi og jordbær – samt selvfølgelig ledsagende vine og avec til kaffen.

De deltagende kvinder kendte ikke nødvendigvis alle sammen hinanden i forvejen, men nye kontakter blev skabt, ligesom der blev snakket – temmelig meget endda – leet og sunget. Midtvejs var der en grandprix-konkurrence, som viste, at nogle af de tilstedeværende havde ualmindelig meget tjek på og viden om grand prix-historien og dem med flest rigtige svar på quizzen løb med de fine præmier.

Bestyrelsen sidder bestemt ikke de talrige begejstrede opfordringer til at gentage succesen overhørig. ”Selvfølgelig skal vi også arrangere damefrokost næste år, for det er en stor fornøjelse at opleve en sjælden festlig dag med så mange glade kvinders latter og lyst til at være sammen,” siger formanden Charlotte Søllner Hernø.