Sæson 2013

Alle arrangementer finder sted på Den Gamle Skole som er beliggende i Smedegade 5 i Kirke Værløse.

Onsdag den 28. august kl. 19.30

Tøjparty med ny kollektion fra Friendtex

Sæsonen åbner med præsentation og salg af tøj fra den nye Friendtex kollektion, der indeholder mange meget fine, smarte og klassiske modeller til moderne kvinder i alle aldre. Modekonsulent Jette Nielsen fra Friendtex vil fortælle og vejlede om de enkelte varer.

Der vil dels være mulighed for at købe på stedet – husk derfor kontanter, for der modtages ikke Dankort – og dels for bestillig til efterfølgende levering.

Inden den store tøjkollketion præsenteres, vil der vil være en kort gennemgang af sæsonens tilbud samt generalforsamling ifølge vedtægterne. Dette punkt tager et kvarters tid. Alle er velkomne til at komme med input, idéer og forslag.

Onsdag den 25. september kl. 19.30

Ha’ det godt - og få det godt

v/ Trine Christiansen

Rigtigt mange tilstande, som fx belastningsskader, rygsmerter, myoser og migræne kan afhjælpes og behandles via fx dybdemassage, zoneterapi eller kranio-sakral terapi.

Trine Christiansen, som etablerede Solar Plexus i 2004, vil fortælle om de mange typer behandlinger og hvilke skavanker, der med fordel kan afhjælpes. Hun vil også fortælle om kurserne ”Sund Livsstil” og ”En Sund Ryg”, hvor deltagerne får gode råd til at et sundt og godt liv uden smerter samt får input til eftertanke og refleksion både via praktiske øvelser og samtale. Der vil derfor indgå øvelser i aftenens session.

Endelig vil Trine med udgangspunkt i sit erfaringsgrundlag berette om dagligdagen i klinisk praksis og fortælle hvad hun kan se, der er tendens til bland dem, der opsøger Solar Plexus og har brug for hjælp.

Klinikken Solar Plexus Mosedamgaard åbner i kirke Værløse 1. september. Læs mere på: http://www.mosedamgaard.com/

Torsdag den 24. oktober kl. 19.30

Ved du hvordan du er stillet?

v/ advokat Dorte Hesselholt

Mange kvinder overlader økonomi og dispositioner til deres samlever/mand. Og rigtigt mange kvinder bliver overraskede, rystede eller chokerede, når de – for sent – opdager det.

• Ved du, hvem der arver dig?
  • Hvordan sikrer ægtefæller/papirløse par hinanden bedst muligt?
  • Hvordan er det med dine, mine og vores børn?
  • Ved du, hvordan du er sikret, hvis din ægtefælle/samlever går bort?

Kom og hør, hvordan reglerne er, så du undgår at skulle flytte fra hus og hjem, hvis din ægtefælle/samlever går bort før dig.

Dorte Hesselholt arbejder som advokat hos ADVOKATERNE I BAGSVÆRD, og har i mange år arbejdet med arv, testamenter, ægtepagter og dødsboer. Dorte Hesselholt bor i øvrigt i Laanshøj.

Mandag den 4. nov. kl. 19.00

Andespil

– årets vildeste event

Husmoderforeningen fortsætter den festlige og forrygende tradition fra dengang vi havde en flyvestation og et soldaterhjem i Kirke Værløse. Da soldaterhjemmet lukkede, overtog husmoderforeningen de gamle bankoplader – og opråberen Jørgen Rahbæk. Andespillet er årets absolutte topscorer hvad angår antal fremmødte. Det afholdes samme dag, hvor der altid har været andespil, nemlig den første mandag i november.

Der er som altid mange ænder på højkant samt mange overdådige præmier sponseret af hovedparten af Værløses forretninger og restauranter. Der er gevinst for 1 række 2 gange, for 2 rækker og for pladen fuld også to gange. Igen i år har vi lånt os frem til flere plader, så vi kan undgå, at for mange har banko samtidigt.

Der vil blive serveret kaffe og lagkage med chokoladeglasur og flødeskum. Ligesom i ’gamle dage’. Til børnene er der saftevand.

Der er gratis adgang for alle. Dørene åbnes kl. 18. Kom gerne i god tid.

Pris pr. plade: 25 kr. For 6 plader: 120 kr. Ekstraspillene med de store præmier: 25 kr.

Tirsdag den 10. december kl. 19.30

Bliver du altid forstået?

v/ NLP-terapeut Vibeke Bækskov

Vi bliver som regel hørt, når vi siger noget, men vi bliver langt fra altid forstået. Nogle gange bliver vi ligefrem misforstået. Det være sig i forhold til partner, kolleger, børn m.fl. Og hvorfor nu det?

Vibeke Bækskov vil forsøge at afdække problematikken og vil komme ind på sammenhængen mellem tanker og sprog. Hvordan vores tanker udtrykkes gennem vores ord, men også om hvordan vi kan påvirke vores egne og andres tankemønstre i en positiv retning gennem at være bevidst om vores ordvalg. Et lavt selvværd kan fx gøre det svært at sige sin mening, blive forstået og hørt.

NLP, der står for Neuro Lingvistisk Programmering, er et meget effektivt kommunika-tionsværktøj, for brugt på den rigtige måde virker det.

Vibeke Bækskov, der er uddannet NLP-terapeut, har tillige læst psykologi og kommunikation på Folkeuniversitetet og har siden 1995 haft egen klinik på Frederiksberg.

Programmet for 2. halvår 2013
Programmet for 1. halvår 2013