Sæson 2. halvår 2016

Strikning er igen et kæmpe hit v/ Lykkes Garn

Onsdag den 7. september kl. 19.30 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Sæsonen indledes – efter en kort generalforsamling og gennemgang af det nye halvårsprogram – med præsentation og salg af garn i alle tænkelige fine kvaliteter, strikkekits fx til en trøje med en fin traktor foran m.m.

Lykke kommer nemlig og præsentere sine garner og tilbehør samt allede gratis opskrifter, man kan få i tilknytning til køb af materialer. Lykkes Garn har for et par år siden etableret en web-butik, hvor man kan købe alt, hvad man har brug for til at strikke og hækle: Super lækkert garn, færdigpakkede kits, opskrifter, pinde, knapper m.v. Garnet sælges via lykkes-garn.dk eller som her ved et ’home-party’, hvor du slipper for forsendelsesomkostninger.

Du kan betale kontant eller via MobilePay.

Pris: 25 kr. for medlemmer og 50 kr. for gæster. Melder du dig ind på stedet, vil det denne aften være gratis at deltage. Alle er velkomne.

Hvad ved du egentligt om vand v/ Helle Hein

Tirsdag den 27. september kl. 19.30 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Ja, de fleste ved, at uden vand, findes der heller ikke noget liv. Men hvad er der ellers at sige omvand? Først og fremmest må man sige, at vand ikke bare er væske og at ikke al væske er lige så godt som vand.

Vand er unikt. Vand er fyldt med information. Når vi drikker vand, optages vandet i kroppen og kommunikerer med vores celler. Selve vandmolekylet danner krystaller, og disse krystaller er forskellige fra hinanden – alt efter hvor vandet kommer fra. Derudover kan krystallerne ændre form efter, hvordan det behandles. Det har en kendt japansk forsker, dr. Masau Emoto, beskæftiget sig indgående med. Han har fundet ud af, at vand bl.a. har healende egenskaber,gemmer information og kan ændre struktur under påvirkning. Det kan være kilden til vores sundhed. Det vil Helle Hein bl.a. komme ind på, ligesom hun også vil fortælle om andre indgange til at passe på sig selv, at have det godt eller få det godt.

Helle Hein er en passioneret behandler på en lang tække områder, ligesom hun også underviser. Helle er derudover RAB registreret alternativ behandler og medlem af SAB – Sammenslutningen af alternative behandlere.

Goddag igen liv v/ Susanne Brøgger

Tirsdag den 25. oktober kl. 19.30 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Susanne Brøgger er guide i Weforyou, som arrangerer særlige rejser for krop, sind og sjæl til Brasilien og Slovenien. Formålet er at hjælpe mennesker med at finde vejen til at få det så godt som muligt efter fx at have været ramt af sygdom, stress, sorg eller når livet bare rammer en på en helt uventet måde.

Susanne Brøggers egen rejse i indre udvikling startede for 10 år siden, da hun pludseligt mistede sin mand og for 6 år siden, da hun for første gang rejste til Abadiânia i Brasilien. Hun blev fuldstændig betaget af den store kærlighed stedet rummer og den store indflydelse, det har på alle, der besøger stedet – uanset om man søger fysisk eller åndelig healing eller udvikling.

Siden er hun også blevet guide på rejser til smukke og rolige Slovenien, som byder på medicinske behandlingsophold, bl.a. ved hjælp af termalsk kildevand og under supervision af læger m.fl., på detox-og slankeophold eller på retreat ved stress. Derudover er naturen helt unik og har en helende effekt pga. sin høje energi. Susanne Brøgger er i øvrigt også frivillig våger og arbejder med etablering af nye vågetjenester og uddannelse for vågere.

Kom og hør mere, bliv inspireret og glad. Der er altid en vej. Og dette kunne være en af dem.

Behandling og terapi er mange ting v/ Stephanie Bergquist

Tirsdag den 22. november kl. 19.30 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Stephanie Bergquist behandler mennesker – og dyr – på baggrund af en imponerende lang række uddannelser og kompetencer i sin klinik ’careNcure’ i Farum og i Skævinge.

Stephanie behandler fx via klassisk fysiurgisk massage, bindevævsmassage, kranio sakral terapi, kinesisk zoneterapi, øreakupunktur og mange andre teknikker. Men derudover arbejder hun med healing, hypnose, clairvoyance og mediumship, enten alene eller som led i anden behandling.

Udgangspunktet er, at der til alle, der henvender sig med henblik på behandling,tages de behandlinger og værktøjeri anvendelse, som Stephanie har til rådighed. Dvs. hun kombinerer manuelle teknikker med en spirituel side med henblik på at arbejde med årsagerne til de symptomer, der manifester sig hos den enkelte.

Kom og hør mere om mulige behandlinger og teknikker. Det kan være, du finder nøglen til at få det bedre. Læs evt. mere på www.carencure.dk

Tænk alternativt og få det bedre v/ Therese

Tirsdag den 13. december kl. 19.30 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Når vi ikke har det godt, fungerer vi ikke optimalt og kan blive triste og opgivende. Hvis lægen ikke kan finde en årsag, dvs. at der ikke kan findes en egentlig diagnose, som kan behandles, kan man selv prøve at tænker alternativt. Det samme gælder, hvis man ikke synes, man har det så skidt, at man vil søge læge, men omvendt ikke har det godt nok.

Mange mennesker lider af konstante spændinger fx pga. forkert arbejdsstilling i for mange timer. Men spændingerne kan også skyldes stress og mangel på essentielle kostelementer, dvs. forkert eller ubalanceret kost.

Det kan være svært at finde ud af, hvor man skal begynde, men massage kan være en god indgang. Der er mange forskellige former for massage. Nogle former for massage fokuserer hovedsageligt på det fysiske. Det gælder fx fysiurgisk massage. Her fokuserer massøren på kroppens anatomiske strukturer og fysiologiske processer og stryger, gnider og ælter muskler over hele kroppen. Andre former for massage fokuserer både på det fysiske og på det følelsesmæssige, mentale samt på forskellige former for energier.

Kom og så en introduktion til emnet og inspiration til at komme videre, hvis du ikke synes, du har det godt eller bare ikke har det godt nok.

1. halvår 2016

Bliv set, hørt og forstået – hver gang v/ Nete Nørgaard-Nielsen

Onsdag den 27. januar kl. 19.30 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Ministry of Music tilbyder kursusforløb og individuel træning til bl.a. virksomheder, hospitaler og offentlige myndigheder i, hvordan man får de bedste forudsætninger for at blive set, hørt og forstået – hver gang.

Stifteren af Ministry of Music er Nete Nørgaard-Nielsen, der fungerer som stemme & kropssprogs træner. Hun er privatuddannet operasanger fra København og London, cand. mag. i musikvidenskab, italiensk og iværksætteri og stifter af Ministry of Music i 2006.Nete har til dato trænet langt over 5.000 ledere i medarbejdere til en varieret stemmeføring og et understøttende kropssprog.

Denne aften vil Nete Nørgaard-Nielsen give er en smagsprøve på træning i personliggennemslagskraft, idet et kursusforløb typisk varer adskillige timer. Hun vil derudover blive ledsaget af en understøttende pianist. Men selv om der kun er tale om en introduktion, vil alle kunne få fint udbytte af aftenen i selskab med stifteren af Ministry of Music.

Og lidt bedre har vi jo alle brug for til at blive – til at blive hørt, set og forstået.

Læs evt. mere på www.ministryofmusic.dk – Foto: Mikael Hjuler.

Kaffe og kage koster 25 kr. for medlemmer og 50 kr. for gæster. Alle er velkomne.

Ny forårsmode fra 14 smarte mærker v/ Winnie Ziegler

Onsdag den 24. februar kl. 19.30 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Foråret er på vej og derfor kommer Winnie Ziegler fra Danmarks Mobile Tøjbutik ud og præsenterer den sprit nye forårsmode til den modebevidste kvinde fra hele 14 kendte og meget flotte mærker, nemlig: SOL, Brantex, Cico, Signatur, LauRie, ERFO, SoyaConcept, Handberg, RABE, Skovhuus, HS, Windfield, Q-Neel og Quimo.

Du kan prøve og købe tøjet på stedet, og skulle der blive udsolgt eller du ønsker en anden størrelse, kan du bestille varen eller varerne, som så vil blive eftersendt direkte til dig.

Winnie Ziegler modtager både kontant betaling, Visa, Dankort og Mastercard.

Kaffe og kage er gratis for medlemmer og koster kun 35 kr. for gæster. Alle er velkomne.

100 % naturlige og rene ingredienser i Natura Siberica v/ Karina Larsson

Torsdag den 17. marts kl. 19.30 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Rigtigt mange har taget økologi til sig for så vidt angår fødevarer. Og det er fint. Men det er lige så vigtigt, at bodylotion, shampoo, makeup og andre plejeprodukter også er fri for problematiske konserveringsstoffer, parabener, hormonforstyrrende og miljøskadelige stoffer.

Hvorfor det er så vigtigt, vil Karina Larsson, der er ansvarlig i Danmark for et på det danske marked nyt russisk mærke, som skaber certificerede skønhedsprodukter, forklare indgående om.

Natura Siberica er således et 100 % økologisk mærke, hvor alle ingredienserne er baseret på vilde planter og urter.Ved at bruge disse specielle vilde planter og urter, der kan overleve ekstreme klimatiske forhold, hvor temperaturen stiger og falder med 50 grader, er Natura Sibericas produkter – ud over at være 100 % rene og fri for giftige stoffer – naturligt berigede med aktive ingredienser, der har et utroligt højt indhold af anti-oxidanter, vitaminer og mineraler.

Karina Larsson vil komme med et fint tilbud til alle deltagere samt et udvalg af produkterne fra skønhedsserien, som kan købes på stedet via MobilePay eller kontant etaling. Priserne er i øvrigt moderate. Man vil også kunne bestille varer til levering.

Din tarm – din sundhed v/ Heidi Maria Schønberg

Torsdag den 21. april kl. 19.30 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Luft i maven, forstoppelse, oppustethed, allergi, sure opstød eller problemer med immunsystemet er ofte tegn på en svækket tarm.

Med afsæt i den tyske bestseller ’Tarme med charme’ vil vi kigge på emner som: Hvad sker der i dit tarmsystem, når det udsættes for forskellig kost, medicin som fx penicillin, og bakterier? Hvad er symptomerne på candida-svamp? Og hvordan kan du selv gøre tarmen sund og slippe for sygdom, allergi og træthed?

Heidi Maria Schønberg har en solid baggrund som kinesiolog (bevægelseslære), OL-Smerteterapeut (hovedpine og ryg terapi), stresskonsulent, NLP træner, og har anatomi, fysiologi og sygdomslære efter sundhedsstyrelsens krav udover en akademisk uddannelse som cand. phil. i dansk fra Københavns universitet med supplerende voksenpædagogisk uddannelse. Læs evt. mere på www.heidi-schoenberg.dk

Damefrokost - med overraskelse

Lørdag den 7. maj kl. 15.00 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Kirke Værløse og Omegns Husmoderforening blev stiftet den 30. april 1943 af omkring 80 kvinder. 70-års jubilæet blev derfor fejret i 2013 med en stor damefrokost.

Det var så bragende stor en succes, at vi lige siden hvert år i maj har gentaget succesen med en regulær, utroligt sjov damefrokost med mad, vin, fest og ballade samt masser af grin og latter.

Og traditionen tro også overraskende underholdning. Bare vent. Du vil fortryde det bagefter, hvis du ikke deltager.

Der bliver udsendt særskilt invitation i god tid, men sæt kryds i kalenderen allerede nu.

Introduktion til kinesisk akupunktur v/ læge Lian Chen Tving

Onsdag den 25. maj kl. 19.30 på Den Gamle Skole i Kirke Værløse

Lægernes Akupunktur i Lyngby ved læge Lian Chen Tving bygger bro mellem den traditionelle kinesiske medicin og den moderne vestlige medicin ved at tilbyde behandling baseret på erfaring fra begge behandlingssystemer.

I Kina anvendes akupunktur både til forebyggelse og til behandling af sygdomme, som fx neurologiske sygdomme, gigtsygdomme, sportsskader, piskesmæld, bronkitis, allergi, overgangsalder, overvægt, forhøjet blodtryk, bivirkninger ved stråle- og kemoterapi, irritabel tarm, øjenforkalkning m.m. Ved visse sygdomme kan der også gives forebyggende behandling for at modvirke videre udvikling eller forhindre tilbagefald.

Læge Lian Chen Tving fik sin første lægeuddannelse i Kina på Chengdu University of Traditionel Chinese Medicine med speciale i akupunktur og virkede en årrække som læge i det kinesiske hospitalsvæsen, inden hun kom til Danmark og her gennemførte lægeuddannelsen på Københavns Universitet. Hun forener således på fornemmeste vis begge sundhedsvidenskabelige retninger.

Denne aften vil Lian Chen Tving introducere teori og baggrund om akupunktur, komme ind på evidens og erfaring samt fortælle om de sygdomme og tilstande, hvor akupunktur har god effekt. Læs evt. mere på www.laegernes-akupunktur.dk